Reparar relació de confiança amb el domini

A vegades, sobre tot quan un equip fa més de 30 dies que no es connecta al domini, pot arribar a perdre la relació de confiança amb el domini i no ens permet connectar-nos a ell.

El més normal era treure l’ordinador del domini i tornar-lo a afegir, però hi ha 2 métodes en els que no es necessari fer-ho així.

Mètode 1

  • Cal que l’ordinador estigui connectat al domini, directament o per una VPN.
  • Obrim el Powershell com administrador.
  • Escrivim aquesta ordre:
Test-ComputerSecureChannel -Repair -Credential DOMAIN\USER
  • És necessari possar el nom d’un usuari administrador del domini a DOMAIN\USER.
  • Al polsar Enter, ens demana la contrasenya de l’usuari administrador.
  • Reiniciem l’ordinador i comprovem que ja podem entrar correctament al domini.

Mètode 2

  • Cal que l’ordinador estigui connectat al domini, directament o per una VPN.
  • Obrim el Powershell com administrador.
  • Escrivim aquesta ordre:
netdom reset NomdelPC /Domain:NomDelDomini /Server:NomDelDC /UserO:UsuariAdministrador /PasswordO:*
  • Al polsar Enter, ens demana la contrasenya de l’usuari administrador introduït.
  • Si tot es correcte, ens diu que “S’ha restablert el canal segur de… La connexió està establerta amb l’equip \\Server…”
  • Reiniciem l’ordinador i comprovem que ja podem entrar correctament al domini.

Amb qualsevol dels dos mètodes evitem sortir i tornar a entrar al domini.